اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله ، چه چیزهایی باید بدانیم؟

پرسش و پاسخ: دنیای رهن و اجاره مسکن، مقوله بسیار گسترده و وسیعی است که همیشه حرفی برای گفتن دارد. این بحث می تواند با توجه به موقعیت ها و شرایط مختلف آن خانه و یا افرادی که طرفین معامله هستند اشکال کاملا متفاوتی را به خود بگیرد. تا به حال به مسائل بسیار گسترده ای در زمینه اجاره خانه و یا اجاره آپارتمان پرداخته ایم و موضوعات بسیاری از آنها را مورد بررسی قرار داده ایم، اما این بار در این مطلب تصمیم داریم به طور خاص به موضوع اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله بپردازیم و شما را با هر آن چه که باید در این زمینه بدانید آشنا کنیم. پس اگر شما هم به دنبال اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله توصیه می کنیم که مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مزیت های اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله

اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله برای بسیاری از افراد جزء اولویت هاست و در اولین تصمیم خود برای اجاره آپارتمان به سراغ این گزینه می روند، اما چرا؟ قطعا اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله دارای مزایایی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. زمانی که برای مدت کوتاهی قصد اقامت در شهری را دارید می توانید به هتل ها و اقامتگاه های مختلف بروید و با صرف هزینه مشخصی در آنها اقامت کنید، اما راه دیگری که پیش رویتان قرار دارد اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله است که با هزینه ای به مراتب کمتر از هتل و به شکلی مستقل برایتان آماده خواهد بود. شما می توانید با توجه به بودجه ای که دارید آپارتمان و سوئیت مبله خود را در مناطق متفاوتی از شهر اجاره نمایید.

 

یکی دیگر از مزیت های اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله آن است که شما در چنین حالتی با خانه ای رو به رو هستید که تمام و کمال آماده است و لازم نیست که دغدغه تهیه وسایل اولیه آن را داشته باشید. این نوع از آپارتمان ها معمولا دارای تمامی تجهیزات و امکاناتی هستند که مناسب خانواده ها، مسافران، دانشجویان و… هستند. به همین دلیل نیز دیگر با دردسرهای ناشی از اسباب کشی، جا به جایی و… رو به رو نخواهید بود و هزینه هایتان نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. در واقع در چنین خانه هایی شما با ضروری ترین وسایل برخورد می کنید که می توانید زندگی روزمره تان را با آنها سپری نمایید. معمولا آپارتمان یا سوئیت های مبله دارای وای فای مجزا هستند و موقعیتشان نیز در نزدیک ترین حالت به ایستگاه تاکسی و یا بی آر تی است.

 

نکات اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله

طبیعتا وقتی تصمیم به اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله می گیرید باید مسائلی را مدنظر داشته باشید تا در نهایت در انتخاب خود با موفقیت عمل کنید. یکی از مهم ترین مسائل به بررسی وسایل و تجهیزات خانه بر می گردد. توصیه ما این است که برای این کار، تعارف و خجالت را کنار بگذارید و به شکلی کاملا وسواسی عمل کنید! اگر قرار است مدتی را در آن خانه زندگی کنید باید شرایط مناسبی برایتان مهیا باشد. به همین دلیل بهتر است که تمامی وسایل اعم از رویه های مبل، تخت، فرش، کمدها و… را با دقت بررسی کنید و در صورت داشتن مشکل و یا نقصی آن را با صاحب خانه در میان بگذارید. بهتر است به سراغ وسایل برقی نیز بروید و از سلامتشان اطمینان خاطر حاصل نمایید. یادتان باشد که این وسواس و دقت باید در روند استفاده از این وسایل نیز به کار گرفته شود، چرا که بعد از تحویل گرفتن خانه شما مسئول این وسایل هستید و باید آنها را دقیقا همان طور که تحویل گرفته اید به فرد صاحب خانه پس دهید.

توصیه ما این است که برای کاهش حواشی و دردسرهای احتمالی، وسایلی را که فکر می کنید به آنها نیازی نخواهید داشت تحویل نگیرید و از صاحب خانه بخواهید که آنها را جمع کرده و یا از خانه ببرد. در این صورت دیگر خیالتان راحت است که مسئولیتی در قبال آن وسایل نخواهید داشت.

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد در زمان اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله با آن رو به رو می شوند خسارت ها و آسیب هایی است که در آن خانه رخ می دهد. توصیه ما این است که در صورت وجود هر گونه خسارتی قبل از سکونت کامل در آن خانه برای برطرف کردن آن اقدام کنید. بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید آن است که در زمان امضا قولنامه تمامی توافقات کوچک و بزرگ خود را لیست کرده و از آسیب ها و خرابی های موجود نیز کوتاهی نکنید. تمامی این موارد را ضمیمه قولنامه کنید تا به صورت کاملا رسمی و قانونی بتوانید بدون کوچک ترین مشکلی از پس آن بر آیید. به طور کلی می توان گفت که مسئول کارهای عمومی و تعمیرات ملک بر عهده صاحب خانه است و فرد مستاجر تنها مسئولیت تعمیر و نگهداری روزمره از ملک را بر عهده خواهد داشت.

یکی دیگر از موضوعات مهم و ضروری در رابطه با اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله مسئله بیمه است! بهتر است که به دنبال اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله ای بروید که صاحب خانه آن را بیمه کرده باشد. در این حالت می توانید با آرامش خاطر بیشتری در آن سکونت داشته باشید. در چنین شرایطی احتمال بروز مشکلات بزرگ تر کاهش پیدا کرده و مسئولیت شما در قبال مشکلات احتمالی به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

از میان موضوعات مهم دیگر درباره اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله می توان به بودجه شما و هزینه ای که صرف اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله می کنید اشاره کرد. بهتر است که قبل از هر گونه اقدامی از بودجه ای که دارید به طور کامل مطمئن باشید تا بتوانید به شکلی هوشمندانه تر به دنبال خانه ای بروید که دقیقا مناسب شماست. در چنین شرایطی دیگر وقت و انرژی خود را هدر نخواهید داد و زودتر به هدفتان خواهید رسید. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد هزینه اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله با توجه به شرایط آن خانه، امکانات، محله و… کاملا متفاوت است و می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *